12 abr. 2012


EL PRIMER DIA A LA CLASSE...        


  1. Activitats amb el cartell “Tinc un amic nou” (http://es.scribd.com/doc/92241516) . Fer fotocòpies per a tots els alumnes. Aquesta activitat es pot fer el dia abans de l’arribada de l’alumne nou a la classe.
- Abans de llegir-lo:
Iniciar una conversa a partir de preguntes com:
Recordeu el  vostre primer dia a la classe? Com us vau sentir?
Fer sorgir estats d’ànim com la por, la vergonya, la tristesa, l’enyorança,...
Què podem fer per ajudar un company que arriba nou a la  classe?.
Escriure les idees a la pissarra.
- Mentre el llegim:
Comentar aspectes importants com la necessitat d’ajudar, de  parlar-li en català, a poc a poc, de repetir-li les coses,... Posar exemples.
- Després de llegir-lo:
Nomenar un tutor que l’acompanyi al pati, que li permeti integrar-se en el joc, que l’acompanyi pel centre,... Signar un contracte.

  1. Acompanyar l’alumne en la seva entrada a l’aula.
  1. Presentar-lo als companys:
-          Pronunciar el seu nom correctament.
-          Escriure el seu nom a la pissarra.
-          Escriure el nom amb el seu alfabet.

  1. Acompanyar-lo a fer les presentacions personals amb tots els alumnes de la classe:
“Hola, sóc el/la...”  
Cadascú, a la vegada, li dóna el seu nom escrit en un paperet (pot ser un paper bonic, de color, escrit amb retoladors, amb un dibuix,...). L’alumne nou se’ls va guardant dins d’un sobre amb la inscripció “Els companys de la classe”.

  1. Mostrar-li el seu lloc i convidar-lo a seure. Preferentment al davant de la classe, a prop de la pissarra, al costat d’un alumne que el pugui ajudar els primers dies.
  1. Col·locar el seu nom als espais de l’aula (material, llistes, càrrecs,...).
  1. Activitats amb el mural del planisferi mut:
-          Informar sobre el país de procedència de l’alumne.
-          Buscar la situació del país en un atles o en un globus terraqüi.
-          Pintar el país, posar-hi el nom.
-          Buscar informació sobre el país: alguna característica geogràfica, algun aspecte cultural rellevant, la llengua que s’hi parla,...
-          Col·locar les informacions al voltant del planisferi.

  1. Afegir a la biblioteca de l’aula algun llibre relacionat amb el país de l’alumne(un conte, un llibre de geografia,...).