FUNCIONS TUTOR/A DE L’AULA
D’ACOLLIDA
El
tutor de l’aula d’acollida ha de dur a ter-me les funcions següents:
–
Fer l’avaluació inicial i
col·laborar en l’elaboració de plans individuals intensius i, si escau, de les
adaptacions curriculars individualitzades o les modificacions del currículum
d’acord amb les necessitats educatives de cada un dels alumnes respecte al seu
procés d’ensenyament-aprenentatge.
– Gestionar l’aula d’acollida: planificar
recursos i actuacions, programar les seqüències d’aprenentatge, aplicar les
metodologies més adequades i avaluar processos i resultats.
– Aplicar metodologies i estratègies d’immersió
lingüística per a l’adquisició de la llengua.
–
Promoure la integració de l’alumnat
nouvingut a les seves aules de referència.
– Col·laborar
en la sensibilització i introducció
de l’educació intercultural en el procés educatiu de l’alumnat nouvingut.
– Coordinar-se amb el coordinador/a de
llengua, interculturalitat i cohesió social del centre i amb els professionals
especialistes (LIC, EAP…).
– Participar en les reunions dels equips docents, comissions d’avaluació…, per
coordinar actuacions i fer el seguiment dels alumnes a fi d’assegurar la
coherencia educativa.